Авторські уроки, презентації, розробки виховних заходів


Відкритий урок з української мови у 4-ому класі                                                                          
Тема: Змінювання дієслів майбутнього часу за особами й числами (закріплення)
Мета: повторити вивчений матеріал про дієслово; закріпити  вміння учнів змінювати дієслова за особами і числами у майбутньому часі,розрізняти дієслова теперішнього і майбутнього часу,застосовуючи різноманітні форми та методи роботи, вживати дієслова та дієслівні форми у реченнях та зв’язних висловлюваннях; розвивати мовлення та збагачувати словниковий запас учнів; сприяти розвитку творчих здібностей дітей; залучати до роботи у парі та у групі,виховувати культуру писемного мовлення,прищеплювати любов до рідної мови, любов до Батьківщини, повагу до творчості Великого Кобзаря.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: картки із завданням для роботи в парі, в групі, комп’ютерна презентація, картки із надрукованими дієсловами, фішки, словники синонімів.
                                                Хід уроку
І. Організаційний момент. Психологічне налаштування.
Привітання: -- У нас на уроці гості. Привітайтеся до них.(Учні повертаються до гостей, вітаються,киваючи головою).
Слайд №1
Вчитель:  Давайте почнемо наш, діти,урок
                   І зробимо з вами ще один крок
                   В країну цікаву,
                   В країну чудову
                   Під назвою – українська мова!
Але спочатку я запрошую вас до кола. Аутотренінг
Слайд №2
  Вчитель:  Ви – розумні!                   Учні:  Ми – розумні!
                     Ви – активні!                               Ми – активні!
                     Ви – винахідливі!                       Ми – винахідливі!
                     Ви – найкращі!                            Ми – найкращі!
      Я -- бажаю вам успіху!                             Ми – бажаємо успіху вам!
Усміхніться один одному!

Слайд №3
Девіз нашого уроку:    Міркуємо – швидко!
                                          Відповідаємо – точно!
                                          Говоримо – правильно!
                                           Пишемо – гарно!
Під час уроку у вас буде можливість здобути перемогу у номінації «Кращий друг …
-  До речі, учні, яку частину мови ми вивчаємо? (Дієслово)
Отже  номінація --  «Кращий друг Дієслова»! Для того, щоб здобути цю перемогу, потрібно дати на уроці найбільшу кількість правильних відповідей і отримати за це найбільшу кількість фішок. Я вважаю що сьогодні ви всі станете найкращими друзями Дієслова, тим паче це дуже важливо для нього. Ви запитаєте: -- Чому? – Тому, що йому потрібні надійні друзі, які допоможуть цій частині мови. Але спочатку Машко Віталій зачитає початок своєї казки, яку він нещодавно склав.(Учень зачитує початок казки).  Наше завдання,виконуючи різноманітні вправи під час уроку, довести, що дієслово дуже багато чого вміє і є дуже важливою частиною мови.  Отже за роботу!

ІІ. Актуалізація опорних знань.   
1.      Мовна розминка.
Слайд №4
Відгадайте загадку:      Дію виконати може
                                           І в роботі допоможе.
                                           Треба з ним завжди дружити,
                                           З ним нам веселіше жити.
                                                            (Дієслово)
-          Що ви пам’ятаєте про дієслово з попередніх уроків?
-          Які асоціації виникають у вас, пов’язані зі словом    дієслово!
        Вправа «Мозковий штурм», «Продовж речення»
Слайд №5
Дієслово:
-          Означає…
-          Відповідає…
-          Виражає дію…
-          Змінюється за…
(Дієслово означає дію предмета, відповідає на запитання що робити?, що зробити?,що роблю,що робив?; у реченні дієслово – є присудком; дієслова можуть виражати завершену і незавершену дію; дієслова бувають в неозначеній формі, мають минулий,теперішній,майбутній час. Дієслова  змінюються за особами,числами. А у минулому часі і за родами.
До дошки запрошую учня. Завдання розподілити дієслова у три колонки за часами, визначити особу й число дієслів.
Рубає, збудував, співали, буде відпочивати,намалювала, поговорю,говоритиме,люблю, дружимо, написав.
Минулий час                           Теперішній час                           Майбутній час
 (Після виконання учнями завдання, до дошки запрошуються учень-консультант, який перевіряє завдання), вчитель ставить оцінки учням.
Робота з картками. Вчитель демонструє картки з надрукованими дієсловами, учні визначають час, особу, число. (пішов, прямує, дріботіла, ступало, блукатимуть, крокують).  – Що ви можете ще сказати про ці дієслова?                                                                                            -- Правильно, ці дієслова близькі за значенням! А точніше є синонімами.   -- До вашої уваги тестове завдання: визначити, у якому ряду записано синоніми до дієслова спостерігати. Увага на монітор: Слайд №6
А  спостережливий,спостереження, спостерігач (спільнокореневі слова)
Б  спостерігав,спостерігає,спостерігатиме (зміна форми дієслова за часами)
В  стежити,слідкувати,споглядати (синоніми,бо мають близьке значення)
2.      Хвилинка каліграфії
Записати за поданим у зошиті зразком:
Мова
Використовую вправу «Складання сенкана»: (усно)
Слайд №7
-          1.  Іменник                                                            1.  Мова
-          2. Прикметники:               2.   Українська, співуча,барвиста, солов’їна.
-          3. Дієслова                         3.   Ллється, мовиться,збагачується.
-          4. Речення                          4. Мова потрібна людині для спілкування.
-          5. А висловлювання пропоную уважно прочитати в зошиті, зібравши склади:
Ллєть ся ,роз ви ва єть ся ми ло звуч на мо ва!
(За поданими складами записати висловлювання) Зразок учитель записує на дошці.
Ллється, розвивається милозвучна мова! (встановити зв’язок слів у реченні, назвати головні члени речення; виділити і назвати дієслова, визначити час,особу,число);
 Усно: утворити дієслова майбутнього часу від поданих (буде литися, буде розвиватися,розвиватиметься,литиметься, поллється, розвинеться).
3.      Вибірковий диктант (Передує коротенька бесіда про Т.Г.Шевченка) Слайд №8
Із прочитаного уривку вірша вибери і запиши дієслова, визнач час дієслів,особу і число:
Поклоніться низько,українські діти,                                                                                              Тій горі, що гордо над Дніпром стоїть,                                                                                             І Тараса-Батька віщі заповіти                                                                                                               У життя з собою в серці понесіть.
Поставте дієслово стоїть у майбутньому часі у цій самій особі (усно),поставте запитання до дієслів(стоятиме, буде стояти, постоїть).
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
          Вчитель: Отже,учні, на вашу думку яка тема нашого уроку?
                         Вправа «Передбачення»:  ( учні висловлюють свої думки)
ІV. Повідомлення теми і мети уроку                                                                           
 Отже сьогодні на уроці ми продовжуємо удосконалювати навички змінювати дієслова майбутнього часу за числами і особами. Також нам необхідно уміти розрізняти дієслова теперішнього часу з дієсловами майбутнього. 
n  Увага на монітор:
Слайд №9   Тема уроку: Змінювання дієслів майбутнього часу за особами й числами (закріплення)
V. Сприйняття й усвідомлення матеріалу
-          Робота за таблицею у підручнику,с.152 та на моніторі (Учні зіставляють закінчення дієслів теперішнього й майбутнього часу. Роблять висновок.)
-          Самостійно складають правило, опираючись на таблицю.(Слайд №10, 11)
-           Робота за підручником, с.153, вправа 347
Учням пропонується прочитати текст,бесіда за змістом тексту,переказ прочитаного,списування 1-го абзацу тексту,підкреслити дієслова майбутнього часу, визначити їх особу й число, позначити закінчення.

Фізкультхвилинка


VІ. Закріплення матеріалу
-          Робота в парі. У кожного на парті експрес-картка. Ваше завдання – виконати завдання, використайте взаємоперевірку.(Зміст завдань:   1 -підкреслити дієслова майбутнього часу у поданому тексті,надписати запитання,на які вони відповідають; 2- записати дієслова майбутнього часу в однині і множині в поданому порядку). Коментують виконане завдання учні, які перевірили завдання товариша.
-          Розвиток мовлення. Складання тексту-міркування за поданим початком,використовуючи вправу «Передбачення».
Робота у групах.
Вчитель: Наступне завдання буде пов’язане саме із  казкою, про Дієслово. Працювати будете у групах.
У кожного з вас є картка. Всі, хто мають  картку зеленого кольору – учасники   1-ої групи, 2-га група – червоний колір, 3-я група – голубий колір.
 Я пропоную вам передбачити продовження казки. Але,складений вами текст повинен бути передбаченням-міркуванням. Тобто починатися зі слів: Ми вважаємо, або ми гадаємо. У створеному тексті обов’язково вживаєте дієслова майбутнього часу. Визначаєте особу й число цих дієслів. Приймають участь у роботі всі учасники групи.
А  Віталій у цей час працює окремо за індивідуальною карткою.
Диференціація (Робота з обдарованими учнями)
-          Відгадати загадку, до відгадки дібрати побільше дієслів. Одне з них поставити у майбутньому часі, провідміняти за особами та числами.
Бачити – не бачить,
Чути – не чує,
Мовчки говорить,
Добре мудрує. (Книжка)(розповідає,повчає,говорить,навчає,знайомить).
-          Учні зачитують створені тексти,називають дієслова,визначають особу та число цих дієслів.
-          Віталій зачитує свою казку. Учні порівнюють зі своїми створеними текстами.
VІІ. Підсумок уроку
 Вправа «Мікрофон» 
-          Що вдалося сьогодні на уроці?
-          Чого навчилися?
-          Що вдалося найкраще?
-           На вашу думку ми допомогли частинам мови помиритися?
  Вчитель пропонує учням підрахувати отримані під час уроку фішки і визначити  переможця у номінації «Кращий друг Дієслова». Також оголошується переможець у  номінації «Кращий зошит тижня». Учні оплесками вітають переможців. Оцінки за урок отримаєте після того, як я перевірю ваші картки.
VІІІ. Домашнє завдання с. 152, вивчити правило, вправа 348 (скласти речення з дієсловами напишу, читатимуть,запам’ятаєте,міркувати).
ІХ.   Слово вчителя. Ви – майбутнє нашої країни. З вами – майбутній час. Щоб ваше майбутнє було вдалим, сьогодні,тобто у теперішньому часі потрібно добре навчатися,творчо розвиватися. Я бажаю успіхів вам. Пропоную заспівати пісню. Учні виконують пісню «Намалюю Україну»





Розгорнутий конспект уроку математики у 2А класі

Вчитель: Саєнко Л.Л.
Тема уроку: Додавання числа до суми. Віднімання числа від суми . Порядок виконання дій у виразах без дужок із дужками. Розвязування задач на дві дії виразом.
Мета: ознайомити учнів із правилами додавання числа до суми двох чисел та віднімання числа від суми двох чисел; формувати вміння знаходити значення виразів, які містять дужки, сприяти розвитку логічного мислення учнів, закріплювати знання щодо порядку дій у виразах з дужками, вчити розв’язувати складені задачі за допомогою виразу, виховувати увагу, стриманість, шанобливе ставлення до природи.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: таблиці для усного рахунку, слайди для усного обчислення, слайди з короткими записами до задач,  іграшковий герой, картки для індивідуального обчислення.
                                  Хід уроку
І. Організаційний момент. Налаштування учнів до позитивного настрою.
Сьогодні на уроці ми з вами дізнаємося багато цікавого та нового. Для цього нам потрібно бути уважними,стриманими,старанними.
До нас завітав наш старий знайомий! Чи памятаєте ви його? Так це наш Жоржик, якому дуже цікаво дізнатися про наші успіхи. Він хоче послухати і побачити як ми працюємо на уроці.
-         Отже до роботи,діти!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.     Перевірка домашнього завдання. Завдання №254(учні зачитують вирази, коментуючи, повторюють вивчене правило); розв’язок задачі зачитує один учень,  інший дає відповідь на запитання задачі.
2.     Усний рахунок. Повторення застосування дужок у виразах, повторення іменованих чисел (використання підготовлених слайдів).
 Діти! Ці завдання для вас приготував наш давній друг разом зі своїми товаришами!
Гра «Запали ліхтарик» (назвати пропущені числа у числовому ряду);
Гра «Допоможи білкам»(порівняння чисел);
Обчисли вирази з дужками:
1-й слайд: (діти ланцюжком виконують ці вирази)
47 – ( 9+8) =
13 + (7+6) =
66 – (19-13) =
 Наш Жоржик скоро відбуває до цирку, але такий розгублений! Ніяк не може зрозуміти через який час це відбудеться. Давайте допоможемо йому вирахувати!
2-й слайд: (робота з іменованими числами):
2 тижні = …діб (14 діб)
18діб = … тижні …діб (2 тижні 4 доби)
2 доби і 2 год. = …год. (50 год.)
1доба і 13 год. = …год.(37 год.)
30год. = … доба …год. (1доба 6 год.)
Молодці, діти, я думаю що тепер наш друг вже точно вирішить, через який час потрапить до цирку.
Діти! Давайте виконаємо ще одне останнє прохання нашого друга. Знайдемо вагон, у якому Жоржик вирушить у подорож. № вагона 16. Треба вирахувати і показати де стоїть вагон нашого друга? (третій, на таблиці учні обчисленням суми та різниці  знаходять потрібну відповідь).
А ми продовжуємо працювати!
3.     Хвилинка каліграфії. Сьогодні ми пригадаємо написання таких чисел:
25
30
Діти записують у зошити, дають характеристику кожному числу.
Учні продовжують закономірність чисел у підручнику, с.47 (записують у зошит, зачитують)
11, 22, 33, 44, 55, 66, 77, 88, 99.
4.     Обчислення виразів №257 (диференційовано)  1-й стовпчик виконують усно, 2-й стовпчик – на дошці, 3-й стовпчик – самостійно письмово у зошитах.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Слово вчителя.  Сьогодні теж будемо працювати з виразами, у яких є «чарівні дужки». Але дізнаємося ще багато нового. Наш Жоржик дуже уважно слухає мене. А ви, діти?
Вправа «Мікрофон» Чому дужки називаємо «чарівними»? Учні дають відповіді по черзі.
Отже, якщо ці дужки «чарівні» ми можемо творити з ними чудеса!
Сьогодні вони допоможуть нам розвязувати не лише вирази, але й задачі.
І так до роботи!
1.     Робота над задачею. 1) Задача № 258. Учитель читає задачу. Бесіда за змістом задачі.
-         Про що розповідається у задачі? Що це за риба карась, лин, короп? Де вона живе? Так це річкова риба чи морська? Як потрібно оберігати водойми? Чи можна рибу ловити сітками? Чи можна забруднювати водоймища?
-         Добре, діти! А зараз на екран!
Слайд-3. Короткий запис задачі.
Тато – 9 карасів і 5 линів
Син – 5 коропів
      Разом --?
-         Чи можемо ми зразу ж відповісти на запитання: Скільки разом зловили риби батько і син? (ні)
-         Спочатку дізнаємося скільки всього риби зловив батько.
1)    9 + 5 =14 ( р.)
-         А тепер відповідаємо на наше останнє запитання.
2)    14 +5 = 19 (р.)
А тепер, учні, давайте запишемо наш розвязок за допомогою виразу:
(9 + 5) +5= 9 + ( 5 + 5) = 19 (р.)
Відповідь: 19 рибин.
-         Ми для складання виразу застосували дужки та ще й розвязали вираз зручним способом. Отже, діти ми з вами сьогодні застосовуємо наші чарівні дужки і в задачі.  Ми з вами  розвязали задачу за допомогою ось цього правила:
Щоб додати число до суми двох чисел, достатньо додати це число  до одного із доданків, а до отриманого результату додати інший доданок. ( слайд – 4, підручник с. 48 )
- Фізкультхвилинка
2) Робота над задачею № 260. Задачу читають окремі учні. Бесіда за змістом.
- Короткий запис (слайд – 5)
    Зловили - 14р. і 5р.
    Зварили – 4р.
    Залишилося - ?
-         Чи можемо дати відповідь на запитання, записавши одразу задачу виразом? Можемо.
( 14 + 5 ) – 4 = (14 – 4 ) + 5 = 10 + 5 = 15 (р.)
Відповідь: залишилося 15 рибин.
-         Учні до розвязування цієї задачі ми теж застосували правило:
Щоб відняти число від суми двох чисел, достатньо відняти це число від будь –якого доданка, а до отриманого результату додати другий доданок. (слайд – 6, підручник с. 48)
     ІV. Закріплення отриманих знань та навичок
3)    Обчислення виразів №259, №261 (біля дошки – 4 вирази),
4)    Самостійно – 4 вирази.
      V.  Підсумок уроку. Вправа « Мікрофон»
          - Гра « Продовж речення»:
                На цьому уроці ми вчилися розвязувати задачі за допомогою…(виразу).
                Ми вчилися керувати « чарівними» … (дужками).
                І це нам …(вдалося чи не вдалося?) (Вдалося)
                На цьому уроці ми також зустрілися зі своїм старим приятелем …(клоуном).
                 Допомогли йому вирахувати …(час), правильно вказати вагон, у якому він вирушить до …(цирку).
     VІ. Домашнє завдання Підручник с. 48 (вивчити правила, завдання:     
           задача № 264(колективно розбирають); вирази №263.
      VІІ.  Хвилинка-цікавинка  Усне обчислення цікавих задач.
          Задача 1. Скільки ніг у семи страусів та одного кенгуру? (18)
          Задача 2. На галявині заєць грав на бубні, а птахи танцювали під його музику. В танці брало участь 3 сороки, 5 лелек, 2 білки і 4 дятла. Скільки всього птахів танцювало під музику зайця?(12)
          Задача 3. Сестра старша від брата на 6 років. На скільки років старшою стане сестра через два роки? (на 6 років).

          

Що таке добро і зло? (презентація)

Друг - це другий я! (презентація)

Подорож світом (презентація)


Комментариев нет:

Отправить комментарий